Presentation - Sandra & Diadem

Jag tänkte informera er lite grann om ekipaget till vänster i headern.

Sandra Ohlén
Mitt namn är då Sandra och jag fyllde 18 år nu i april. Är runt 168cm lång, brunhårig och är bosatt i Kärna med stallet 10 minuter bort med cykeln. Går på Mimers Hus Gymnasium och ska påbörja sista året på Estetik/Media-linjen. Började rida vid 5 års ålder på knatteridning och fortsatte på ridskola tills jag blev 13. Min första ponny fick jag efter år utav tjatande när jag var 13 år gammal, och han var den vackraste ponnyn jag sett. En isabellfärgad maxad D-ponnyvalack vid namn Joly's Top Gun. Han lärde mig så mycket och jag är så tacksam för att han kom in i mitt liv. Tråkigt nog så såldes han i slutet av sommaren 2012 till världens härligaste familj. Men i samma veva som Joly såldes, köptes Diadem!


Diadem W
e. Royal Diamond | ue. Sion

Min fina prinsessa, vardagligen kallad för Dia, är ett sto född 2003. Hon är en nätt liten häst på 163cm, svartbrun till färgen och är utav rasen Oldenburger. Importerad från Tyskland men jag köpte henne från ett försäljningsstall i Helsingborg, och 3 augusti 2012 blev hon min! Jag vet inte så mycket om vad hon gjort tidigare mer än att hon tävlat LB i hoppning och någon enstaka dressyrtävling.
 
Diadem är en väldigt divig häst ska ha det på sitt sätt, annars passar det inte. Vid uteritt kan hon ibland bli överhettad i hjärnkontoret men vid sällskap funkar det oftast bra. Hon tycker det är jättekul att hoppa, och som högst har vi hoppat bana på 95cm/1m och som enstaka hinder en oxer på 110. I dressyrarbetet är hon väldigt lätt och känslig, vilket gör att man som ryttare utvecklar sin känsla. När man rider henne känns hon lättriden men för att få henne att arbeta ordentligt kräver hon mycket utav sin ryttare eftersom att hennes nyanser är väldigt små.  
 
2013 blev vårat första tävlingsår och vi tog hem rosett efter rosett. 9 utav 10 tävlingar fick vi med oss rosett hem, den ni! Vi tävlade som högst LD hoppning och LA:4 i dressyr med placering. Tyvärr så blev hon skadad september 2013 och vi har varit hos veterinären från och till sen dess. Men nu har hon äntligen blivit friskförklarad och nu byggs hon upp sakta men säkert. Om allt går bra så tänkte vi börja tävla igen i slutet av augusti/början på september.

Rolig fakta om Diadem är att hon var modellhäst för Linn Olssons kollektion Design by LO.


 
 

Kommentarer
Postat av: Alice

Kollade på ena bilden i nästan 10 min för det såg precis ut som att någon hade målat ett rött schabrak på bilden, haha!
Dia va extremt fin förresten :)

2014-07-08 @ 18:36:54
URL: http://isalhorses.blogg.se
Postat av: Emmie

Ser ut och va ren fullblod ju.. Helt allvarligt hade jag aldrig kunnat köpa en häst som är så smäcker pga jag hade nog känt mig för lång (170). Annars hade de verkligen fina steg.

2014-07-09 @ 11:20:23
URL: http://Www.emmiepersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0