Presentation- Amanda & Ametistas

Hej! Tänkte berätta lite om ryttaren och hästen som är till höger i headern.

Amanda Josefsson-
det är då jag det. Fyllde 18 år den 13 juni, alltså är jag född 1996. Jag ska börja 3an på Mimers Hus till hösten där jag läser estet/media. Jag valde väl den linjen mest för att jag gillade att fotografera och för att den innehöll minst plugg enligt källor. Jag är inte riktigt "sitta bakom skolbänken" typen utan vill hellre röra på mig och göra saker. Jag älskar iallafall hästar och fotografering, vilket är en himla bra kombination. Men foto-intresset har svalnat lite och nu är det mest ett "måste" att dokumentera för att kunna blogga bra. Någon gång uppkommer väl det intresset igen. I vilket fall som helst. Jag är 1,65cm lång, är blond från början men har väl lite av en tvångskänsla att ha det mörkt. Vanligtvis är det svart men nu har jag låtit det bli brunt men med en förjäkla utväxt. Försöker få mig själv att bli blond igen, utan att slita av halva håret. Snyggt! Jag är en glad person, som älskar att prata. Har lite svårt för att sluta prata ibland. Gillar att skratta, gå på fest och umgås med människor. Jag bor på en hästgård i Kärna, där vi för tillfället har två hästar. Den ena av dom är min och den andra är min mammas 2-åring. Kan skriva lite snabbt om honom nedan. 

Jag fotar för tillfället med en Nikon D3200 (tror jag?) och jag hatar den. Brukar ha min Nikon D90, och jag tror det är därför mitt fotointresse har svalnat. Men jag tappade D90:n i marken förra sommaren och har sedan dess inte pallat lämna in den på lagning. Jag är lite seg gällande sådant. 

 
 Ametistas-
alldeles nyimporterad från Litauen. Kom till Sverige en vecka innan han blev min, vilket han blev den 4/7. Han är född 2006 och mäter 1,65 i mankhöjd. Tävlad & placerad upp till 1,20 hoppning. Han har för tillfället 0 ryggmuskler och är otroligt smal, så han är just nu under "uppbyggnad". Han går mycket promenader i backar och till en början blir det mycket markarbete så han får bygga upp sig. Jag känner honom inte så bra än, har när inlägget skrivs bara suttit på honom 2 gånger efter provridningen. Han är iallafall otroligt välhanterad och han bryr sig inte om mycket läskigheter. Han är för det mesta stencool! Ni får ha lite överseende om hur han ser ut, han ska inte se ut så i framtiden tänker jag. Kommer säkert skriva en ny presentation om honom senare när jag lärt känna honom lite mer. Om inte annat får ni ju lära känna honom genom inlägg som kommer skrivas. Det här är ju våran start tillsammans. 

 
 Dammens Pumpkin-
det är alltså min mammas 2-åring. Född 2012, efter Pucchini ox och undan min förra ponny Kiwi. Förväntas bli D-ponny men jag hoppas på en C-ponny, inte lika stort att rida in vilket kommer bli mitt projekt. Han ska matchas mot 3-års testet är planen just nu så vi får hoppas att vi lyckas med det målet. Han är iallafall valack för er som undrar. Han var otroligt jobbig som hingst så vi hade inte mycket till val. Fin är han i vilket fall som helst, och han gillar Ametistas vilket är tur med tanke på att de är illa tvungna att gå med varandra.

 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Så fin häst! Var ifrån köpte du honom?

Svar: Veronicas Sporthästar!
Kram Amanda
karnaeliten.blogg.se

2014-07-09 @ 07:11:59
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

fina bilder

2014-07-09 @ 10:56:32
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Emmie

Så kul.. den ena ser totalt ut som ett rent fullblod och denna har skit ful exteriör.

Svar: Du har inte tänkt på att den fula hästen inte har en enda muskel på kroppen eller att han aldrig har fått gå i gräshage eller att han har blivit svält?
karnaeliten.blogg.se

2014-07-09 @ 11:15:09
URL: http://Www.emmiepersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0